De beste spaarrekeningen bij Raisin

Vergelijk en spaar met hoge variabele rentes tot 0,65% p.j.

  • Je kunt altijd bij je geld

  • Spaar al vanaf € 1 en regel alles direct online

  • Automatisch sparen mogelijk

  • Geen kosten

Start met sparen in drie eenvoudige stappen

1. Open je gratis Raisin-rekening

Registreer en identificeer je éénmalig binnen enkele minuten – je gratis Raisin-rekening wordt geopend bij Raisin Bank (Duitsland).

2. Kies een spaarproduct

Log in op je account en kies een (of meer) spaarproducten. Je kunt je gewenste deposito of spaarrekening al aanvragen voordat je Raisin-rekening is geopend.

3. Start met sparen!

Maak je spaargeld over op je Raisin-rekening en wij zorgen voor de opening van je spaarproduct. Bij opening van verdere producten hoef je je niet nogmaals te registreren of identificeren!

De drie verschillende spaarvormen bij Raisin

Deze spaarrekeningen zijn hetzelfde als de internetspaarrekeningen van Nederlandse (groot)banken. Je opent de rekening al vanaf € 1 en kunt altijd bij je spaargeld.
Wij werken samen met Renault Bank uit Frankrijk en Klarna en Nordax Bank uit Zweden. Zo kunnen wij je spaarrentes bieden die je bij geen enkele Nederlandse bank zult vinden.

Weet je niet zeker of je jouw geld lang kunt missen? Maar hoef je ook niet van de een op de andere dag bij je geld te kunnen? Dan kun je ook een spaarrekening met voorwaarden openen bij Raisin.

Als je een spaarrekening met voorwaarden opent bij Raisin, is het niet mogelijk om tussentijds extra geld opzij te zetten of een gedeelte van het spaarbedrag op te nemen. Er is een vast inlegbedrag, met een minimuminleg, en alleen het gehele bedrag kan opgenomen worden, met een korte opzegtermijn. Soms ontvang je op deze rekeningen een hogere rente dan op een internetspaarrekening.

Een termijndeposito, spaardeposito of depositorekening is een spaarrekening met een vaste looptijd. Je zet een bepaald bedrag opzij en bij verreweg de meeste rekeningen kun je tussentijds geen geld opnemen of bijstorten. Dit heeft voornamelijk te maken met de vaste rente.

De rente staat voor de gehele looptijd vast en de bank kan deze rente niet aanpassen. Omdat het geld voor de hele looptijd op de rekening blijft staan, kan de bank beter plannen met het geld. Als beloning ontvang je vrijwel altijd een hogere rente dan bij een vrij opneembare spaarrekening.

Alle vrij opneembare
spaarrekeningen van Raisin

0,26%
p.j.
Klarna Bank
Zweden
0,65%
p.j.
Renault Bank
Frankrijk
0,26%
p.j.
Nordax Bank
Zweden

Alle spaarrekeningen van Raisin
met voorwaarden

0,15%
p.j.
Banca Progetto
Italië
0,15%
p.j.
CiviBank
Italië

Spaarrekeningen – veelgestelde vragen

Een spaarrekening is een bankrekening waarop geld minder sterk fluctueert. Er zijn verschillende spaarrekeningen. Depositorekeningen hebben een vaste rente en vaste looptijd. Bij vrij opneembare spaarrekeningen kun je altijd bij je geld, en kan de rente flexibel aangepast worden.

Raisin biedt vrij opneembare internetspaarrekeningen aan en spaarrekeningen met voorwaarden. Naast deze spaarrekeningen zijn er ook termijndeposito’s. Deze hebben een vaste looptijd en vaste rente.

De hoogste spaarrente ontvang je doorgaans op termijndeposito’s. Omdat het geld voor een bepaalde periode vaststaat, kan de bank beter met het geld plannen. Als beloning, ontvang je van de bank een hogere rente. Omdat in andere EU-landen meer vraag bestaat naar (Nederlands) spaargeld, zijn de rentes daar hoger dan in Nederland.

Verdiep je kennis over
sparen

Vergelijk depositorekeningen
Vergelijk depositorekeningen

Vergelijk alle spaardeposito's van Raisin – met de hoogste rentes van de EU.

Lees meer
Bijstorten en automatisch sparen
Bijstorten en automatisch sparen

Wist je dat je automatische overboekingen in kunt stellen om zo automatisch te sparen bij Raisin? Dit is heel eenvoudig te regelen vanaf iedere betaalrekening in Nederland of een andere EU-land. Lees meer over hoe dit precies in zijn werk gaat en wat de voordelen zijn van automatisch sparen met Raisin.

Lees meer
Depositogarantiestelsels binnen de EU
Depositogarantiestelsels binnen de EU

Om spaarders te beschermen heeft de EU regelgeving opgesteld rondom banktegoeden. Ieder land moet verplicht een depositogarantiestelsel hebben. Hiermee worden onder andere spaartegoeden gedekt. Leer de stelsels van de verschillende landen kennen.

Lees meer

Nog vragen over Raisin?

Raisin’s doel is om spaarders de beste rente te bieden! We geven je toegang tot exclusieve spaarproducten van banken uit heel Europa – en dat alles via één platform en volledig online! Onze diensten zijn geheel kosteloos voor jou: Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken.

Er sparen in Europa al meer dan 500.000 klanten voor meer dan € 53,0 miljard bij onze 127 partnerbanken.

Raisin is Europa’s leidende online bemiddelaar in spaarproducten van banken uit de Europese Unie. Raisin heeft een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten (vergunningnummer: 12045380) en biedt zijn website, klantenservice en documentatie in het Nederlands aan, zodat je met maximale eenvoud en gemak kan sparen in het buitenland tegen een (veel) hogere rente dan bij je huisbank. Omdat we alleen banken uit de EU aanbieden kun je er zeker van zijn dat je spaargeld gedekt wordt door een depositogarantiestelsel tot € 100.000 per bank.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

De klantenservice van Raisin reageert graag op al je vragen en opmerkingen en is bereikbaar via e-mail op klantenservice@raisin.nl of telefonisch op 020 715 9296, op werkdagen van 8.30 – 16.30. Je kunt ook gebruik maken van het contactformulier dat beschikbaar is in het Online Banking systeem. Verdere informatie vind je op onze Service & Contact-pagina.

Wij beantwoorden graag alle vragen over ons bedrijf en kunnen je informatie geven over de spaarproducten van onze partnerbanken. Wij wijzen je erop dat we geen financieel, fiscaal of andere vorm van advies geven.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Ja. Houd er rekening mee dat wij geen informatie/documenten per post versturen. Alle informatie is beschikbaar op www.raisin.nl. Je productselecties moeten online gemaakt worden. Je ontvangt dan – indien nodig – de contractuele documenten om af te drukken en te ondertekenen.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Bij Raisin kun je kiezen uit aantrekkelijke spaarproducten van banken uit de EU – online en comfortabel vanuit huis. Zo werkt het:

  1. Open een Raisin-rekening bij Raisin Bank via www.raisin.nl. Om de rekening te openen, vul je de online registratie in. Daarna vragen wij je jezelf per online video-identificatie te identificeren bij een expert van onze partner IDnow en een adresbewijs te uploaden/e-mailen naar Raisin.
  2. Zodra je Raisin-rekening geopend is, kun je in je persoonlijke Raisin Online Banking omgeving een spaarproduct kiezen bij een van onze partnerbanken en eventueel aanvullende documenten aanleveren. Maak ten slotte het gewenste inlegbedrag over.
  3. Het openen van het spaarproduct en het doorsturen van het inlegbedrag naar de gewenste partnerbank gebeurt vervolgens volledig automatisch. Alle relevante documenten betreffende je spaarproduct worden in je elektronische postvak in je Online Banking omgeving geplaatst. N.B.: het duurt circa 3 werkdagen om het spaarproduct te openen nadat we aanvraag + de inleg hebben ontvangen.

Aan het einde van de overeengekomen looptijd (in geval van een deposito) of bij beëindiging/sluiting (in geval van een spaarrekening) zal de partnerbank het geld, incl. opgebouwde rente (na inhouding van eventuele bronbelasting), terugstorten op je Raisin-rekening. In geval van een deposito kun je er ook voor kiezen het product te laten verlengen, wat tevens eenvoudig te regelen is in je Online Banking omgeving.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Nee. We benadrukken dat Raisin op geen enkel moment adviezen zal geven met betrekking tot specifieke producten of partnerbanken. Wij kennen jouw persoonlijke vermogenspositie en individuele beleggingsdoelstellingen die je nastreeft niet en zijn daarom niet in staat om dergelijk advies te geven.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken. Een deel van deze commissie wordt betaald aan Raisin Bank. Deze inkomsten stellen Raisin en Raisin Bank in staat hun diensten gratis aan jou aan te bieden en tegelijkertijd de kwaliteit van de aangeboden diensten voortdurend te verbeteren. Wij kunnen helaas geen verdere details over deze commissies openbaar te maken.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

De tegenrekening is een betaalrekening op jouw naam bij een Nederlandse/EU bank. Deze tegenrekening is de enige rekening die je kunt gebruiken in combinatie met je Raisin-rekening voor uitgaande betalingen (d.w.z. als je je geld vanuit je Raisin-rekening wilt opnemen).

De Raisin-rekening is een betaalrekening bij Raisin Bank die geen rente opbrengt en die dient als je centrale transactierekening tussen je tegenrekening en spaarproducten bij Raisin’s partnerbanken. Wanneer je een spaarproduct selecteert, zullen wij je Raisin-rekening debiteren en het betreffende bedrag op het gekozen spaarproduct bijschrijven.

De spaarproducten, deposito’s en spaarrekeningen, zijn rekeningen die rente opbouwen bij een (of meer) van onze partnerbanken. Voor elk gekozen spaarproduct wordt een nieuwe rekening geopend bij de betreffende partnerbank in jouw naam. Na het openen van het spaarproduct wordt het bedrag dat je wilt storten automatisch overgeboekt vanaf je Raisin-rekening. Op de vervaldag wordt de inleg vermeerderd met rente (eventueel na aftrek van bronbelasting) automatisch teruggeboekt naar je Raisin-rekening, waar je dan weer vrij over de gelden kunt beschikken en bijvoorbeeld een nieuw spaarproduct kunt selecteren. Bij deposito’s heb je tevens de optie het product te verlengen. Onder speciale omstandigheden is automatische verlenging mogelijk van toepassing, bv. bij een deposito dat te allen tijde beëindigd kan worden zonder een straf te betalen op de originele inleg, of als een deposito een looptijd van 3 maanden of korter heeft.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl