Pagina-overzicht
Wat is Raisin?
Raisin geeft je toegang tot deposito- en spaarrekeningen van banken uit heel de EU – via één platform en volledig online – met rentes tot wel 3,65% per jaar! Raisin’s diensten zijn gratis voor jou: Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken. Er sparen al meer dan 1000.000 Europese klanten voor meer dan € 53,0 miljard bij Raisin’s 137 partnerbanken.
Om te sparen bij de partnerbanken open je je gratis Raisin-rekening, je persoonlijke centrale transactierekening bij Raisin Bank. Vervolgens open en beheer je zoveel spaarproducten als gewenst vanuit één centraal account – ideaal als je je spaargeld wilt spreiden over verschillende producten, banken en landen!
Omdat Raisin alleen banken uit de EU aanbiedt, kun je er zeker van zijn dat je spaargeld gedekt wordt door wettelijke depositogarantiestelsels tot € 100.000 per rekeninghouder per bank (of een gelijkwaardig bedrag in lokale valuta). Lees meer over depositogarantie >>
Vragen of feedback? Onze klantenservice staat elke werkdag (8:30 – 16:30) voor je klaar. Tel. 020 715 9296 of stuur ons een e-mail op klantenservice@raisin.nl.
p.j.

p.j.

p.j.

Waarom sparen bij Raisin?
- Hoogste rente
126 aantrekkelijke deposito- en spaarrekeningen van 23 Europese partnerbanken met rentes tot wel 3,65% - Eenvoudig
Registreer en identificeer eenmalig en krijg toegang tot alle spaarproducten via je gratis account bij Raisin. Je kiest zelf hoe en waar je wilt sparen - Transparant
Met veilig internetbankieren van Raisin heb je te allen tijde volledige transparantie en controle over je deposito- en spaarrekeningen bij onze diverse partnerbanken
- Zekerheid
Veilig online toegang tot de spaarproducten van onze diverse partnerbanken, overal in de EU depositogarantie tot € 100.000 per rekeninghouder per bank (of een gelijkwaardig bedrag in lokale valuta) - Gratis
Al onze diensten incl. rekeningopening en -beheer en klantenservice zijn gratis
- Goed geïnformeerd
Onze uitstekende klantenservice staat elke werkdag (8:30 – 16:30) gratis tot je beschikking per telefoon of e-mail als je vragen hebt
Open je gratis Raisin-rekening
Om te kunnen sparen bij onze partnerbanken heb je een gratis Raisin-rekening nodig. Dit is je persoonlijke transactierekening bij Raisin Bank.
Zo open je je Raisin-rekening:
- Klik op de button Open mijn gratis Raisin-rekening, vul je gegevens in en stel je account-wachtwoord in – (5 minuten)
- Log in op je account en voltooi de identificatie volgens de aldaar getoonde instructies – (5 minuten)
- Upload een adresbewijs binnen je login-omgeving of stuur het per e-mail naar klantenservice@raisin.nl – (2 minuten). Dit mag een duidelijk leesbare PDF/scan/foto van één van de volgende documenten zijn (niet ouder dan 3 maanden!) met je naam, adres, datum en het logo van de betreffende bank/instantie/onderneming zichtbaar:
- Bankafschrift (klik hier om te lezen hoe je een bankafschrift downloadt)
- Brief van de Belastingdienst of andere Nederlandse (semi-)overheidsinstantie
- Gas-/Water-/Energierekening
Na het succesvol voltooien van deze stappen wordt je Raisin-rekening binnen enkele werkdagen geopend – je ontvangt hier per e-mail een bevestiging van.
Voordeel: de bovenstaande stappen voer je maar één keer uit bij de start van je relatie met Raisin. Zodra je Raisin-rekening geopend is, kun je zoveel deposito’s en spaarrekeningen als je wil openen zonder je opnieuw te moeten registreren of identificeren tegenover Raisin of onze partnerbanken!
Spaargeld overboeken en spaarproduct openen
1. Als je eenmaal een aanvraag voor een deposito of spaarrekening hebt gedaan binnen je online account maak je het gekozen inlegbedrag over naar je Raisin-rekening.
- Deze overboeking mag van eender welke rekening op jouw naam komen, zolang deze rekening maar bij een bank in Nederland wordt aangehouden
- Er is geen specifieke omschrijving of referentie nodig bij de overboeking: de Raisin-rekening staat op jouw naam, je stuurt je spaargeld dus naar jezelf
- Je kunt het bedrag in één keer overmaken of in delen
2. Ons systeem herkent of het juiste bedrag (overeenkomstig het inlegbedrag van de aanvraag) binnen is op je Raisin-rekening. Zodra het bedrag (en eventueel aanvullende documenten) binnen is, wordt de aanvraag in behandeling genomen door de betreffende partnerbank.
3. Ten slotte accepteert de partnerbank je aanvraag en boeken we je spaargeld automatisch over van je Raisin-rekening naar (je rekening bij) de partnerbank – je hoeft verder niets doen. Je ontvangt status-updates per e-mail en uiteindelijk een openings-bevestiging (PDF met alle relevante gegevens) in het Documenten-overzicht van je account.
(Stap 4 is relevant voor dagelijks opvraagbare spaarrekeningen)
4. Zodra je spaarrekening is geopend, kun je eenvoudig binnen je Raisin Online Banking omgeving geld overboeken tussen je Raisin-rekening en je spaarrekening. Ook is het mogelijk bij te storten zonder telkens in te loggen bij Raisin – wel zo handig! Alle informatie over hoe je geld kan (bij)storten, automatisch sparen en opnemen hebben we op deze pagina voor je verzameld >>.
Vragen en antwoorden over Raisin
Raisin’s doel is om spaarders de beste rente te bieden! We geven je toegang tot exclusieve spaarproducten van banken uit heel Europa – en dat alles via één platform en volledig online! Onze diensten zijn geheel kosteloos voor jou: Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken.
Er sparen in Europa al meer dan 1000.000 klanten voor meer dan € 53,0 miljard bij onze 137 partnerbanken.
Raisin is Europa’s leidende online bemiddelaar in spaarproducten van banken uit de Europese Unie. Raisin heeft een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten (vergunningnummer: 12045380) en biedt zijn website, klantenservice en documentatie in het Nederlands aan, zodat je met maximale eenvoud en gemak kan sparen in het buitenland tegen een (veel) hogere rente dan bij je huisbank. Omdat we alleen banken uit de EU aanbieden kun je er zeker van zijn dat je spaargeld gedekt wordt door een depositogarantiestelsel tot € 100.000 per bank.
De klantenservice van Raisin reageert graag op al je vragen en opmerkingen en is bereikbaar via e-mail op klantenservice@raisin.nl of telefonisch op 020 715 9296, op werkdagen van 8.30 – 16.30. Je kunt ook gebruik maken van het contactformulier dat beschikbaar is in het Online Banking systeem. Verdere informatie vind je op onze Service & Contact-pagina.
Wij beantwoorden graag alle vragen over ons bedrijf en kunnen je informatie geven over de spaarproducten van onze partnerbanken. Wij wijzen je erop dat we geen financieel, fiscaal of andere vorm van advies geven.
Ja. Houd er rekening mee dat wij geen informatie/documenten per post versturen. Alle informatie is beschikbaar op www.raisin.nl. Je productselecties moeten online gemaakt worden. Je ontvangt dan – indien nodig – de contractuele documenten om af te drukken en te ondertekenen.
Bij Raisin kun je kiezen uit aantrekkelijke spaarproducten van banken uit de EU – online en comfortabel vanuit huis. Zo werkt het:
- Open een Raisin-rekening bij Raisin Bank via www.raisin.nl. Om de rekening te openen, vul je de online registratie in. Daarna vragen wij je jezelf per online video-identificatie te identificeren bij een expert van onze partner IDnow en een adresbewijs te uploaden/e-mailen naar Raisin.
- Zodra je Raisin-rekening geopend is, kun je in je persoonlijke Raisin Online Banking omgeving een spaarproduct kiezen bij een van onze partnerbanken en eventueel aanvullende documenten aanleveren. Maak ten slotte het gewenste inlegbedrag over.
- Het openen van het spaarproduct en het doorsturen van het inlegbedrag naar de gewenste partnerbank gebeurt vervolgens volledig automatisch. Alle relevante documenten betreffende je spaarproduct worden in je elektronische postvak in je Online Banking omgeving geplaatst. N.B.: het duurt circa 3 werkdagen om het spaarproduct te openen nadat we aanvraag + de inleg hebben ontvangen.
Aan het einde van de overeengekomen looptijd (in geval van een deposito) of bij beëindiging/sluiting (in geval van een spaarrekening) zal de partnerbank het geld, incl. opgebouwde rente (na inhouding van eventuele bronbelasting), terugstorten op je Raisin-rekening. In geval van een deposito kun je er ook voor kiezen het product te laten verlengen, wat tevens eenvoudig te regelen is in je Online Banking omgeving.
Nee. We benadrukken dat Raisin op geen enkel moment adviezen zal geven met betrekking tot specifieke producten of partnerbanken. Wij kennen jouw persoonlijke vermogenspositie en individuele beleggingsdoelstellingen die je nastreeft niet en zijn daarom niet in staat om dergelijk advies te geven.
Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken. Een deel van deze commissie wordt betaald aan Raisin Bank. Deze inkomsten stellen Raisin en Raisin Bank in staat hun diensten gratis aan jou aan te bieden en tegelijkertijd de kwaliteit van de aangeboden diensten voortdurend te verbeteren. Wij kunnen helaas geen verdere details over deze commissies openbaar te maken.
De tegenrekening is een betaalrekening op jouw naam bij een Nederlandse/EU bank. Deze tegenrekening is de enige rekening die je kunt gebruiken in combinatie met je Raisin-rekening voor uitgaande betalingen (d.w.z. als je je geld vanuit je Raisin-rekening wilt opnemen).
De Raisin-rekening is een betaalrekening bij Raisin Bank die geen rente opbrengt en die dient als je centrale transactierekening tussen je tegenrekening en spaarproducten bij Raisin’s partnerbanken. Wanneer je een spaarproduct selecteert, zullen wij je Raisin-rekening debiteren en het betreffende bedrag op het gekozen spaarproduct bijschrijven.
De spaarproducten, deposito’s en spaarrekeningen, zijn rekeningen die rente opbouwen bij een (of meer) van onze partnerbanken. Voor elk gekozen spaarproduct wordt een nieuwe rekening geopend bij de betreffende partnerbank in jouw naam. Na het openen van het spaarproduct wordt het bedrag dat je wilt storten automatisch overgeboekt vanaf je Raisin-rekening. Op de vervaldag wordt de inleg vermeerderd met rente (eventueel na aftrek van bronbelasting) automatisch teruggeboekt naar je Raisin-rekening, waar je dan weer vrij over de gelden kunt beschikken en bijvoorbeeld een nieuw spaarproduct kunt selecteren. Bij deposito’s heb je tevens de optie het product te verlengen. Onder speciale omstandigheden is automatische verlenging mogelijk van toepassing, bv. bij een deposito dat te allen tijde beëindigd kan worden zonder een straf te betalen op de originele inleg, of als een deposito een looptijd van 3 maanden of korter heeft.