Zo werkt Raisin

Met Raisin bepaal jij waar in Europa je wilt sparen. Je spaargeld wordt door nationale depositogarantiestelsels gedekt tot een bedrag van € 100.000 per rekeninghouder per bank. Meer info

Registreer eenmalig, boek de inleg over naar je gratis Raisin-rekening en open en beheer je spaarproducten bij onze partnerbanken via één Online Banking systeem.

iPad
Registreer eenmalig online en begin met sparen

Met ons Online Banking systeem heb je één overzicht van je verschillende deposito's en ontvang je regelmatig updates over nieuwe spaarproducten, zodat je snel en eenvoudig nieuwe deposito's kunt openen of bestaande deposito's kunt verlengen.

Nu registreren
Open een account in drie eenvoudige stappen
1. Open een Raisin-rekening

Voltooi je registratie, upload een ID-bewijs en voer een referentietransactie uit. Als je al een Raisin-rekening hebt geopend, ga dan verder met stap 2.

Registreren
2. Log in

Nadat wij je identiteit hebben geverifieerd, sturen we je je inloggegevens. In je Online Banking-omgeving heb je toegang tot het aanbod van onze partnerbanken.

Mijn account
3. Begin met sparen!

Selecteer een spaarproduct en maak de gewenste inleg over - Raisin zorgt voor de rest. Het mooiste is: Je hoeft je maar één keer te identificeren!

Tot wel 1,40 % p.j. - Behaal nu meer rente!
Ik wil sparen voor Toon aanbiedingen
Vragen?

Ja. Houd er rekening mee dat wij geen informatiedocumenten per post versturen. Alle informatie is beschikbaar op www.raisin.nl. Je productselecties moeten online gemaakt worden. Je ontvangt dan – indien nodig – de contractuele documenten om af te drukken en te ondertekenen.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback!
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Bij Raisin kun je kiezen uit aantrekkelijke spaarproducten van Europese banken – online en comfortabel vanuit huis. Zo werkt het:

  1. Open een Raisin-rekening bij Keytrade Bank via www.raisin.nl. Om de rekening succesvol te openen, dien je het registratieproces online af te ronden. Bovendien vragen wij je een kopie van een geldig identiteitsbewijs te sturen en minstens € 0,10 over te maken naar Keytrade vanaf je de referentierekening die je hebt opgegeven tijdens de registratie. Zodra je Raisin-rekening geopend is, kun je je spaargeld overmaken naar de Raisin-rekening
  2. Vervolgens kun je in het Online Banking systeem van Raisin een spaarproduct kiezen bij een van onze partnerbanken en de eventueel benodigde documenten aanleveren. Het openen van het deposito en het overmaken van het inlegbedrag naar de partnerbank gebeurt vervolgens automatisch. Alle belangrijke documenten worden in je elektronische postvak in het Online Banking systeem geplaatst.
  3. Aan het einde van de overeengekomen looptijd zal de partnerbank het geld, incl. opgebouwde rente (na inhouding van eventuele bronbelasting), terugstorten op je Raisin-rekening. Je kunt er ook voor kiezen je deposito te verlengen, wat eenvoudig te regelen is in het Raisin Online Banking systeem.

NB: het duurt circa 5 werkdagen om de depositorekening te openen nadat we de nodige documenten samen met de inleg hebben ontvangen.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback!
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Nee. We benadrukken dat Raisin op geen enkel moment adviezen zal geven met betrekking tot specifieke producten of partnerbanken. Wij kennen jouw persoonlijke en individuele vermogenspositie en de beleggingsdoelstellingen die je nastreeft niet en zijn daarom niet in staat om dergelijk advies te geven.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback!
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Raisin ontvangt een provisie van de partnerbanken. Een deel van deze provisie wordt betaald aan Keytrade Bank. Deze commissies stellen Raisin en Keytrade Bank in staat hun diensten gratis aan jou aan te bieden en tegelijkertijd de kwaliteit van deze diensten voortdurend te verbeteren. Wij kunnen helaas geen verdere details over deze commissies openbaar te maken.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback!
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

De referentierekening (ook wel tegenrekening genoemd), de bankrekening die je tijdens de registratie hebt opgegeven, is jouw eigen betaalrekening bij een Nederlandse bank. Deze referentierekening is de enige rekening die je kunt gebruiken in combinatie met je Raisin-rekening (zowel voor inkomende als uitgaande betalingen). Overboekingen van andere rekeningen dan de opgegeven referentierekening worden geweigerd en automatisch na 30 dagen teruggestuurd naar de oorspronkelijke rekening.

De Raisin-rekening is een betaalrekening bij Keytrade Bank die geen rente opbrengt en die dient als je centrale transactierekening tussen je referentierekening en spaarproducten bij Raisin’s partnerbanken. Wanneer je een spaarproduct selecteert, zullen wij je Raisin-rekening debiteren en het betreffende bedrag op het gekozen spaarproduct bijschrijven.

De spaarproducten, deposito’s en spaarrekeningen, zijn rekeningen die rente opbouwen bij een van onze partnerbanken. Voor elk gekozen spaarproduct wordt een nieuwe rekening geopend bij de betreffende partnerbank. Na het openen van het spaarproduct wordt het bedrag dat je wilt storten automatisch overgeboekt vanaf je Raisin-rekening. Op de vervaldag wordt de inleg vermeerderd met rente (eventueel na aftrek van bronbelasting) automatisch teruggeboekt naar je Raisin-rekening, waar je dan weer vrij over de gelden kunt beschikken en bijvoorbeeld een nieuw deposito kunt selecteren. Alternatief heb je de optie het deposito te verlengen. In geen geval is er sprake van automatische verlenging.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback!
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl