Start met sparen in drie eenvoudige stappen

1. Open je gratis Raisin-rekening

Registreer en identificeer je éénmalig binnen enkele minuten – je gratis Raisin-rekening wordt geopend bij Raisin Bank (Duitsland). Meer details >

2. Kies een spaarproduct

Log in op je account en kies een (of meer) spaarproducten. Je kunt je gewenste deposito of spaarrekening al aanvragen voordat je Raisin-rekening is geopend.

3. Start met sparen!

Maak je spaargeld over op je Raisin-rekening en wij zorgen voor de opening van je spaarproduct. Bij opening van verdere producten hoef je je niet nogmaals te registreren of identificeren!

Wat is Raisin?

Raisin geeft je toegang tot exclusieve deposito’s en spaarrekeningen van banken uit heel de Europese Unie – en dat alles via één platform en volledig online! Onze diensten zijn gratis voor jou: Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken. Er sparen al meer dan 295.000 Europese klanten voor meer dan € 28,0 miljard bij onze 100 partnerbanken.

Raisin heeft een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten (vergunningnummer: 12045380) en biedt zijn website, klantenservice en documentatie in het Nederlands aan, zodat je met maximale eenvoud en gemak kan sparen in het buitenland tegen een (veel) hogere rente dan bij je huisbank. Omdat we alleen banken uit de EU aanbieden kun je er zeker van zijn dat je spaargeld gedekt wordt door wettelijke depositogarantiestelsels tot € 100.000 per bank. Lees meer over depositogarantie >>

Om gebruik te maken van het aanbod van onze partnerbanken open je je gratis Raisin-rekening (aangehouden bij Raisin Bank uit Duitsland). Dit is de centrale transactierekening voor al je (toekomstige) deposito’s en spaarrekeningen via Raisin. Vervolgens kun je zoveel spaarproducten als je wil openen bij onze diverse partnerbanken – ideaal om je spaargeld te spreiden over verschillende banken en landen, zeker als je meer dan € 100.000 aan spaargeld hebt! Raisin staat garant voor een soepel registratieproces en eenvoudig beheer van je spaarproducten bij al onze partnerbanken. Bij vragen of twijfel kun je altijd contact opnemen met onze uitstekende klantenservice.

0,70%
p.j.
CKV Spaarbank
België
0,60%
p.j.
J&T Banka
Tsjechië
0,27%
p.j.
Coop Pank
Estland

Waarom sparen bij Raisin?

  • Hoogste rente
    71 Aantrekkelijke deposito’s en spaarrekeningen van 14 Europese partnerbanken
  • Eenvoudig
    Registreer en identificeer eenmalig en krijg toegang tot alle spaarproducten via je gratis account bij Raisin. Kies zelf hoe en waar je wil sparen
  • Transparant
    Met veilig internetbankieren van Raisin heb je te allen tijde volledige transparantie en controle over je deposito’s en spaarrekeningen bij onze diverse partnerbanken
  • Zekerheid
    Veilig online toegang tot de spaarproducten van onze partnerbanken, met depositogarantie tot € 100.000 per klant per bank
  • Gratis
    Al onze diensten incl. rekeningopening en -beheer en klantenservice zijn gratis
  • Goed geïnformeerd 
    Onze uitstekende klantenservice staat elke werkdag (8:30 – 16:30) gratis tot je beschikking per telefoon of e-mail als je vragen hebt

Open je gratis Raisin-rekening

Om te kunnen sparen bij onze partnerbanken heb je een gratis Raisin-rekening nodig. Dit is je persoonlijke transactierekening bij Raisin Bank.

Zo open je je Raisin-rekening:

  1. Klik op de button Open mijn gratis Raisin-rekening, vul je gegevens in en stel je account-wachtwoord in – (5 minuten)
  2. Log in op je account en voltooi de identificatie volgens de aldaar getoonde instructies – (5 minuten)
  3. Upload een adresbewijs binnen je account of stuur het per e-mail naar klantenservice@raisin.nl – (2 minuten). Het adresbewijs…
    • mag een bankafschrift, gas-/water-/energierekening of brief van de Belastingdienst of andere Nederlandse (semi-)overheidsinstantie zijn
    • mag niet ouder zijn dan 3 maanden
    • moet je naam, adres, datum en het logo van de betreffende bank/onderneming/instantie bevatten

Na het succesvol voltooien van deze stappen wordt je Raisin-rekening binnen twee à drie werkdagen geopend – je ontvangt hierover een e-mail.

Voordeel: de bovenstaande stappen voer je maar één keer uit bij de start van je relatie met Raisin. Zodra je Raisin-rekening geopend is kun je zoveel deposito’s en spaarrekeningen als je wil openen zonder je opnieuw te moeten registreren of identificeren tegenover Raisin of onze partnerbanken!

 

 

Spaargeld overboeken en spaarproduct openen

1. Als je eenmaal een aanvraag voor een deposito of spaarrekening hebt gedaan binnen je online account maak je het gekozen inlegbedrag over naar je Raisin-rekening.

  • Deze overboeking mag van eender welke rekening op jouw naam komen, zolang deze rekening maar bij een bank in Nederland/de EU wordt aangehouden
  • Er is geen specifieke omschrijving of referentie nodig bij de overboeking: de Raisin-rekening staat op jouw naam, je stuurt je spaargeld dus naar jezelf
  • Je kunt het bedrag in één keer overmaken of in delen

2. Ons systeem herkent of het juiste bedrag (overeenkomstig  het inlegbedrag van de aanvraag) binnen is op je Raisin-rekening. Zodra het bedrag (en eventueel aanvullende documenten) binnen is, wordt de aanvraag in behandeling genomen door de betreffende partnerbank.

3. Ten slotte accepteert de partnerbank je aanvraag en boeken we je spaargeld automatisch over van je Raisin-rekening naar (je rekening bij) de partnerbank – je hoeft verder niets doen. Je ontvangt status-updates per e-mail en uiteindelijk een openings-bevestiging (PDF met alle relevante gegevens) in het Documenten-overzicht van je account.

Al je zaken in de hand met Raisin Online Banking

Al je zaken in de hand met Raisin Online Banking

Met je persoonlijke Raisin Online Banking account heb je al je zaken in de hand:

  • Beheer al je lopende en vorige spaarproducten in één overzicht, inclusief documentatie voor controle, rapportage en fiscale doeleinden
  • Open eenvoudig nieuwe en verleng bestaande spaarproducten, volledige transparantie m.b.t. product details en voorwaarden
  • Blijf op de hoogte omtrent status updates van je spaarproducten, rentewijzigingen en aankomende vervaldata
  • Communiceer veilig met onze klantenservice met de berichten-functie binnen je beveiligde Online Banking account

Vragen en antwoorden over Raisin

Raisin’s doel is om spaarders de beste rente te bieden! We geven je toegang tot exclusieve spaarproducten van banken uit heel Europa – en dat alles via één platform en volledig online! Onze diensten zijn geheel kosteloos voor jou: Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken.

Er sparen in Europa al meer dan 295.000 klanten voor meer dan € 28,0 miljard bij onze 100 partnerbanken.

Raisin is Europa’s leidende online bemiddelaar in spaarproducten van banken uit de Europese Unie. Raisin heeft een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten (vergunningnummer: 12045380) en biedt zijn website, klantenservice en documentatie in het Nederlands aan, zodat je met maximale eenvoud en gemak kan sparen in het buitenland tegen een (veel) hogere rente dan bij je huisbank. Omdat we alleen banken uit de EU aanbieden kun je er zeker van zijn dat je spaargeld gedekt wordt door een depositogarantiestelsel tot € 100.000 per bank.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

De klantenservice van Raisin reageert graag op al je vragen en opmerkingen en is bereikbaar via e-mail op klantenservice@raisin.nl of telefonisch op 020 715 9296 op werkdagen 8.30 – 16.30. Je kunt ook gebruik maken van het contactformulier dat beschikbaar is in het Online Banking systeem. Verdere informatie van vind je op onze Contact-pagina.

Wij beantwoorden graag alle vragen over ons bedrijf en kunnen je informatie geven over de spaarproducten van onze partnerbanken. Wij wijzen je erop dat we geen financieel, fiscaal of andere vorm van advies geven.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Ja. Houd er rekening mee dat wij geen informatie/documenten per post versturen. Alle informatie is beschikbaar op www.raisin.nl. Je productselecties moeten online gemaakt worden. Je ontvangt dan – indien nodig – de contractuele documenten om af te drukken en te ondertekenen.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Bij Raisin kun je kiezen uit aantrekkelijke spaarproducten van banken uit de EU – online en comfortabel vanuit huis. Zo werkt het:

  1. Open een Raisin-rekening bij Raisin Bank via www.raisin.nl. Om de rekening te openen, vul je de online registratie in. Daarna vragen wij je jezelf per online video-identificatie te identificeren bij een expert van onze partner IDnow en een adresbewijs te uploaden/e-mailen naar Raisin.
  2. Zodra je Raisin-rekening geopend is, kun je in je persoonlijke Raisin Online Banking omgeving een spaarproduct kiezen bij een van onze partnerbanken en eventueel aanvullende documenten aanleveren. Maak ten slotte het gewenste inlegbedrag over.
  3. Het openen van het spaarproduct en het doorsturen van het inlegbedrag naar de gewenste partnerbank gebeurt vervolgens volledig automatisch. Alle relevante documenten betreffende je spaarproduct worden in je elektronische postvak in je Online Banking omgeving geplaatst. N.B.: het duurt circa 3 werkdagen om het spaarproduct te openen nadat we aanvraag + de inleg hebben ontvangen.

Aan het einde van de overeengekomen looptijd (in geval van een deposito) of bij beëindiging/sluiting (in geval van een spaarrekening) zal de partnerbank het geld, incl. opgebouwde rente (na inhouding van eventuele bronbelasting), terugstorten op je Raisin-rekening. In geval van een deposito kun je er ook voor kiezen het product te laten verlengen, wat tevens eenvoudig te regelen is in je Online Banking omgeving.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Nee. We benadrukken dat Raisin op geen enkel moment adviezen zal geven met betrekking tot specifieke producten of partnerbanken. Wij kennen jouw persoonlijke vermogenspositie en individuele beleggingsdoelstellingen die je nastreeft niet en zijn daarom niet in staat om dergelijk advies te geven.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Raisin ontvangt een provisie van de partnerbanken. Een deel van deze provisie wordt betaald aan Raisin Bank. Deze inkomsten stellen Raisin en Raisin Bank in staat hun diensten gratis aan jou aan te bieden en tegelijkertijd de kwaliteit van deze diensten voortdurend te verbeteren. Wij kunnen helaas geen verdere details over deze provisies openbaar te maken.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

De tegenrekening is een betaalrekening op jouw naam bij een Nederlandse/EU bank. Deze tegenrekening is de enige rekening die je kunt gebruiken in combinatie met je Raisin-rekening voor uitgaande betalingen (d.w.z. als je je geld vanuit je Raisin-rekening wilt opnemen).

De Raisin-rekening is een betaalrekening bij Raisin Bank die geen rente opbrengt en die dient als je centrale transactierekening tussen je tegenrekening en spaarproducten bij Raisin’s partnerbanken. Wanneer je een spaarproduct selecteert, zullen wij je Raisin-rekening debiteren en het betreffende bedrag op het gekozen spaarproduct bijschrijven.

De spaarproducten, deposito’s en spaarrekeningen, zijn rekeningen die rente opbouwen bij een (of meer) van onze partnerbanken. Voor elk gekozen spaarproduct wordt een nieuwe rekening geopend bij de betreffende partnerbank in jouw naam. Na het openen van het spaarproduct wordt het bedrag dat je wilt storten automatisch overgeboekt vanaf je Raisin-rekening. Op de vervaldag wordt de inleg vermeerderd met rente (eventueel na aftrek van bronbelasting) automatisch teruggeboekt naar je Raisin-rekening, waar je dan weer vrij over de gelden kunt beschikken en bijvoorbeeld een nieuw spaarproduct kunt selecteren. Bij deposito’s heb je tevens de optie het product te verlengen. Onder speciale omstandigheden is automatische verlenging mogelijk van toepassing, bv. bij een deposito dat te allen tijde beëindigd kan worden zonder een straf te betalen op de originele inleg, of als een deposito een looptijd van 3 maanden of korter heeft.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl