Zo werkt Raisin

Met Raisin bepaal jij waar in Europa je wilt sparen. Je spaargeld wordt door nationale depositogarantiestelsels gedekt tot een bedrag van € 100.000 per rekeninghouder per bank. Meer info ›

Registreer en identificeer je eenmalig binnen enkele minuten – je Raisin-rekening wordt geopend. Vervolgens open en beheer je spaarproducten bij onze partnerbanken online via één account – dat alles geheel kosteloos: Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken.

Zie je op dit moment nog geen spaarproduct of bank dat/die bij je past? Registreer en open de gratis Raisin-rekening alvast, zodat je direct kan beginnen met sparen zodra er een interessant aanbod bij komt!

Start met sparen in drie eenvoudige stappen

1. Open je Raisin-rekening

Registreer en identificeer je eenmalig binnen enkele minuten – je Raisin-rekening wordt geopend. Heb je dit al gedaan, ga dan direct naar stap 2.

2. Kies een spaarproduct

Log in op je account en kies een spaarproduct. Je kunt dit al aanvragen voordat je Raisin-rekening is geopend.

3. Begin met sparen!

Maak de spaarinleg over op je Raisin-rekening en wij zorgen voor de rest. Het mooiste is: je hoeft je maar één keer te identificeren!

Registreer eenmalig en spaar in heel de EU

Registreer eenmalig en spaar in heel de EU

Met ons Online Banking systeem heb je één overzicht van je verschillende deposito’s en ontvang je regelmatig updates over nieuwe spaarproducten, zodat je snel en eenvoudig nieuwe deposito’s kunt openen of bestaande deposito’s kunt verlengen.

Tot wel 1,40% p.j. - Behaal nu meer rente!

Vragen en antwoorden over Raisin

Raisin’s doel is om spaarders de beste rente te bieden! We geven je toegang tot exclusieve spaarproducten van banken uit heel Europa – en dat alles via één platform en volledig online! Onze diensten zijn geheel kosteloos voor jou: Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken.

Er sparen in Europa al meer dan 265.000 klanten voor meer dan € 24,0 miljard bij onze 93 partnerbanken.

Raisin is Europa’s leidende online bemiddelaar in spaarproducten van banken uit de Europese Unie. Raisin heeft een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten (vergunningnummer: 12045380) en biedt zijn website, klantenservice en documentatie in het Nederlands aan, zodat je met maximale eenvoud en gemak kan sparen in het buitenland tegen een (veel) hogere rente dan bij je huisbank. Omdat we alleen banken uit de EU aanbieden kun je er zeker van zijn dat je spaargeld gedekt wordt door een depositogarantiestelsel tot € 100.000 per bank.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

De klantenservice van Raisin reageert graag op al je vragen en opmerkingen en is bereikbaar via e-mail op klantenservice@raisin.nl of telefonisch op 020 715 9296 op werkdagen 8.30 – 16.30. Je kunt ook gebruik maken van het contactformulier dat beschikbaar is in het Online Banking systeem. Verdere informatie van vind je op onze Contact-pagina.

Wij beantwoorden graag alle vragen over ons bedrijf en kunnen je informatie geven over de spaarproducten van onze partnerbanken. Wij wijzen je erop dat we geen financieel, fiscaal of andere vorm van advies geven.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Ja. Houd er rekening mee dat wij geen informatie/documenten per post versturen. Alle informatie is beschikbaar op www.raisin.nl. Je productselecties moeten online gemaakt worden. Je ontvangt dan – indien nodig – de contractuele documenten om af te drukken en te ondertekenen.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Bij Raisin kun je kiezen uit aantrekkelijke spaarproducten van banken uit de EU – online en comfortabel vanuit huis. Zo werkt het:

  1. Open een Raisin-rekening bij Raisin Bank via www.raisin.nl. Om de rekening te openen, vul je de online registratie in. Daarna vragen wij je jezelf per online video-identificatie te identificeren bij een expert van onze partner IDnow en een adresbewijs te uploaden/e-mailen naar Raisin.
  2. Zodra je Raisin-rekening geopend is, kun je in je persoonlijke Raisin Online Banking omgeving een spaarproduct kiezen bij een van onze partnerbanken en eventueel aanvullende documenten aanleveren. Maak ten slotte het gewenste inlegbedrag over.
  3. Het openen van het spaarproduct en het doorsturen van het inlegbedrag naar de gewenste partnerbank gebeurt vervolgens volledig automatisch. Alle relevante documenten betreffende je spaarproduct worden in je elektronische postvak in je Online Banking omgeving geplaatst. N.B.: het duurt circa 3 werkdagen om het spaarproduct te openen nadat we aanvraag + de inleg hebben ontvangen.

Aan het einde van de overeengekomen looptijd (in geval van een deposito) of bij beëindiging/sluiting (in geval van een spaarrekening) zal de partnerbank het geld, incl. opgebouwde rente (na inhouding van eventuele bronbelasting), terugstorten op je Raisin-rekening. In geval van een deposito kun je er ook voor kiezen het product te laten verlengen, wat tevens eenvoudig te regelen is in je Online Banking omgeving.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Nee. We benadrukken dat Raisin op geen enkel moment adviezen zal geven met betrekking tot specifieke producten of partnerbanken. Wij kennen jouw persoonlijke vermogenspositie en individuele beleggingsdoelstellingen die je nastreeft niet en zijn daarom niet in staat om dergelijk advies te geven.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Raisin ontvangt een provisie van de partnerbanken. Een deel van deze provisie wordt betaald aan Raisin Bank. Deze inkomsten stellen Raisin en Raisin Bank in staat hun diensten gratis aan jou aan te bieden en tegelijkertijd de kwaliteit van deze diensten voortdurend te verbeteren. Wij kunnen helaas geen verdere details over deze provisies openbaar te maken.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

De tegenrekening is een betaalrekening op jouw naam bij een Nederlandse/EU bank. Deze tegenrekening is de enige rekening die je kunt gebruiken in combinatie met je Raisin-rekening voor uitgaande betalingen (d.w.z. als je je geld vanuit je Raisin-rekening wilt opnemen).

De Raisin-rekening is een betaalrekening bij Raisin Bank die geen rente opbrengt en die dient als je centrale transactierekening tussen je tegenrekening en spaarproducten bij Raisin’s partnerbanken. Wanneer je een spaarproduct selecteert, zullen wij je Raisin-rekening debiteren en het betreffende bedrag op het gekozen spaarproduct bijschrijven.

De spaarproducten, deposito’s en spaarrekeningen, zijn rekeningen die rente opbouwen bij een (of meer) van onze partnerbanken. Voor elk gekozen spaarproduct wordt een nieuwe rekening geopend bij de betreffende partnerbank in jouw naam. Na het openen van het spaarproduct wordt het bedrag dat je wilt storten automatisch overgeboekt vanaf je Raisin-rekening. Op de vervaldag wordt de inleg vermeerderd met rente (eventueel na aftrek van bronbelasting) automatisch teruggeboekt naar je Raisin-rekening, waar je dan weer vrij over de gelden kunt beschikken en bijvoorbeeld een nieuw spaarproduct kunt selecteren. Bij deposito’s heb je tevens de optie het product te verlengen. Onder speciale omstandigheden is automatische verlenging mogelijk van toepassing, bv. bij een deposito dat te allen tijde beëindigd kan worden zonder een straf te betalen op de originele inleg, of als een deposito een looptijd van 3 maanden of korter heeft.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl