Pagina-overzicht
Wat is Raisin?
Raisin geeft je toegang tot deposito- en spaarrekeningen van banken uit heel de EU – via één platform en volledig online – met rentes tot wel 3,65% per jaar. Raisin’s diensten zijn gratis voor jou: Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken. Er sparen al meer dan 1 miljoen Europese klanten voor meer dan € 60 miljard bij Raisin’s 257 partnerbanken.
Om te sparen bij de partnerbanken open je eerst gratis je Raisin-rekening; je persoonlijke centrale transactierekening bij Raisin Bank. Vervolgens open en beheer je zoveel spaarproducten als gewenst vanaf één centraal account – ideaal als je je spaargeld wilt spreiden over verschillende producten, banken en landen. En in welk(e) land(en) je ook kiest te sparen, alle rekeningen en aangehouden tegoeden zijn altijd gewoon in euro.
Je spaargeld wordt gedekt door wettelijke depositogarantiestelsels tot € 100.000 per rekeninghouder per bank (of een gelijkwaardig bedrag in lokale valuta). Lees meer over depositogarantie >>
Vragen of feedback? Onze klantenservice staat elke werkdag (8:30 – 16:30) voor je klaar. Tel. 085 064 4479 of stuur ons een e-mail op klantenservice@raisin.nl.
p.j.
p.j.
p.j.
Waarom sparen bij Raisin?
- Hoogste rente
207 aantrekkelijke deposito- en spaarrekeningen van 41 Europese partnerbanken met rentes tot wel 3,65% per jaar - Eenvoudig
Registreer en identificeer je eenmalig en krijg toegang tot alle spaarproducten via je gratis account bij Raisin. Je kiest zelf hoe en waar je wilt sparen - Alle rekeningen en tegoeden aangehouden in euro
Ook in landen waar de euro niet de munteenheid is – zoals Zweden en Tsjechië – zijn alle rekeningen en aangehouden tegoeden gewoon in euro
- Zekerheid
Veilig online toegang tot de spaarproducten van onze diverse partnerbanken, overal in de EU depositogarantie tot € 100.000 per rekeninghouder per bank, of een gelijkwaardig bedrag in lokale valuta - Gratis
Al onze diensten incl. rekeningopening en -beheer en klantenservice zijn gratis
- Goed geïnformeerd
Onze uitstekende klantenservice staat elke werkdag (8:30 – 16:30) gratis tot je beschikking per telefoon of e-mail als je vragen hebt
Open je gratis Raisin-rekening
Om te kunnen sparen bij onze partnerbanken heb je een gratis Raisin-rekening nodig. Dit is je persoonlijke transactierekening bij Raisin Bank.
Zo open je je Raisin-rekening:
- Klik op de button Open mijn gratis Raisin-rekening, vul je gegevens in en stel je account-wachtwoord in – (5 minuten)
- Log in op je account en voltooi de identificatie volgens de aldaar getoonde instructies – (5 minuten)
- Upload een adresbewijs binnen je login-omgeving of stuur het per e-mail naar klantenservice@raisin.nl – (2 minuten). Dit mag een duidelijk leesbare PDF/scan/foto van één van de volgende documenten zijn (niet ouder dan 3 maanden!) met je naam, adres, datum en het logo van de betreffende bank/instantie/onderneming zichtbaar:
- Bankafschrift (klik hier om te lezen hoe je een bankafschrift downloadt)
- Brief van de Belastingdienst of andere Nederlandse (semi-)overheidsinstantie
- Gas-/Water-/Energierekening
Na het succesvol voltooien van deze stappen wordt je Raisin-rekening binnen enkele werkdagen geopend – je ontvangt hier per e-mail een bevestiging van.
Voordeel: de bovenstaande stappen voer je maar één keer uit bij de start van je relatie met Raisin. Zodra je Raisin-rekening geopend is, kun je zoveel deposito’s en spaarrekeningen als je wil openen zonder je opnieuw te moeten registreren of identificeren tegenover Raisin of onze partnerbanken!
Spaargeld overboeken en spaarproduct openen
1. Als je eenmaal een aanvraag voor een deposito of spaarrekening hebt gedaan binnen je online account maak je het gekozen inlegbedrag over naar je Raisin-rekening.
- Deze overboeking mag van een rekening op jouw naam komen
- Er is geen specifieke omschrijving of referentie nodig bij de overboeking: de Raisin-rekening staat op jouw naam, je stuurt je spaargeld dus naar jezelf
- Je kunt het bedrag in één keer overmaken of in delen
2. Ons systeem herkent of het juiste bedrag (overeenkomstig het inlegbedrag van de aanvraag) binnen is op je Raisin-rekening. Zodra het bedrag (en eventueel aanvullende documenten) binnen is, wordt de aanvraag in behandeling genomen door de betreffende partnerbank.
3. Ten slotte accepteert de partnerbank je aanvraag en boeken we je spaargeld automatisch over van je Raisin-rekening naar (je rekening bij) de partnerbank – je hoeft verder niets doen. Je ontvangt status-updates per e-mail en uiteindelijk een openings-bevestiging (PDF met alle relevante gegevens) in het Documenten-overzicht van je account.
(Stap 4 is relevant voor dagelijks opvraagbare spaarrekeningen)
4. Zodra je spaarrekening is geopend, kun je eenvoudig binnen je Raisin Online Banking omgeving geld overboeken tussen je Raisin-rekening en je spaarrekening. Ook is het mogelijk bij te storten zonder telkens in te loggen bij Raisin – wel zo handig! Alle informatie over hoe je geld kan (bij)storten, automatisch sparen en opnemen hebben we op deze pagina voor je verzameld >>.