Wat kan ik in de Raisin App?

De Raisin App geeft je toegang tot je Raisin Online Banking omgeving.

Met de app kun je informatie over je spaarproduct(en) vinden, producten openen, je postvak bekijken en je account beheren.

Ben je nieuw bij Raisin? Dan kun je je via de app registreren, de video-identificatie starten en een bewijs van adres uploaden.

De Raisin App kun je in de Apple App Store en Google Play Store downloaden:

Een overzicht van de functies van de Raisin App:

Onder ‘Mijn producten’ bekijk je je tegoeden en vind je informatie over je spaarproducten:

a) Tegoeden

Het totaal saldo van al je actieve producten is direct zichtbaar wanneer je navigeert naar ‘Mijn producten’ . Klik op  ‘˅’ om ook de volgende saldo’s zichtbaar te maken:

  • Het bedrag op je Raisin-rekening
  • In behandeling voor de aanvraag van een nieuw spaarproduct
  • Je totaal saldo

 

b) Navigeer naar productinformatie
De details van je individuele spaarproducten vind je als volgt:

  1. Scroll naar beneden (of klik op ‘˄’ )  tot ‘Overzicht’
  2. Selecteer ‘Actieve spaarproducten’
  3. Klik op de gewenste categorie ‘Deposito sparen’ of ‘Spaarrekening’
  4. Kies het spaarproduct dat je wilt bekijken

 

c) Informatie over spaarproducten
Voor elk spaarproduct vind je documenten zoals de Algemene Voorwaarden, het Productinformatieblad en (indien van toepassing) documenten om bronbelasting te verminderen. Bij je termijndeposito(’s) is o.a. informatie te vinden over het rentetarief, de looptijd, de vervaldatum en het inlegbedrag.

Wanneer je een spaarrekening selecteert wordt het huidige rentetarief weergegeven. Ook kun je geld storten of opnemen, transacties bekijken en automatisch sparen instellen.

Bij ‘Open product’ vind je al onze spaarproducten en kun je een nieuw spaarproduct aanvragen.

Binnen je elektronische postvak kun je een beveiligd bericht sturen naar Raisin, zie je ontvangen/verstuurde berichten en vind je jouw documenten (bv. ‘Bevestiging deposito-overeenkomst’).

Hier kun je je account beheren en vind je handige informatie zoals de IBAN van je Raisin-rekening, die je eenvoudig kopieert. Een opsomming van de mogelijkheden en informatie per rubriek binnen ‘Beheer’:

a) Mijn gegevens

  • Persoonsgegevens bewerken*
  • Wijziging tegenrekening aanvragen (meer informatie)
  • Bewijs van adres uploaden
  • Her-identificeren
  • Wachtwoord aanpassen
  • Informatievoorkeuren wijzigen (m.b.t. de Raisin nieuwsbrief)

*Opmerking: Wil je je woonadres wijzigen, dan dien je een bewijs van adres aan te leveren (zelfde criteria als bij de opening van je Raisin-rekening). Je mobiele nummer kan enkel gewijzigd worden door telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice.

 

b) Accountbeheer

  • Transacties: bekijk en download de transacties van je Raisin-rekening
  • Uitbetaling: saldo overboeken naar je tegenrekening
  • Account blokkeren
  • mTAN deactiveren

 

c) Juridische informatie

  • Algemene Voorwaarden inzien en downloaden
  • Privacybeleid bekijken

 

d) Her-identificeren

Stuurt je door naar IDnow om je identiteit te verifiëren per video.

 

Verder kun je binnen ‘Beheer’ een vriend verwijzen naar Raisin en zodoende een bonus verdienen. Heb je hulp nodig? Dan vind je hier het telefoonnummer en e-mail adres van onze klantenservice en een link naar onze regel-het-zelf helpdesk.

Daarbij heb je de mogelijkheid om feedback te geven aan Raisin’s mobile team en om de Raisin app te beoordelen in de App store.