Wat kan ik in de Raisin App?

De Raisin App geeft je toegang tot je Raisin Online Banking omgeving.

Met de app kun je informatie over je spaarproduct(en) vinden, producten openen, je berichten bekijken en je account beheren.

Ben je nieuw bij Raisin? Dan kun je je via de app registreren, de video-identificatie starten en een bewijs van adres uploaden.

De Raisin App kun je in de Apple App Store en Google Play Store downloaden:

Een overzicht van de functies van de Raisin App:

Onder ‘Dashboard’ bekijk je je tegoeden en vind je informatie over je spaarproducten:

 

a) Mijn spaaroverzicht

Het totaal saldo van al je actieve producten (saldo spaarproducten) is direct zichtbaar wanneer je navigeert naar ‘Dashboard’ . Klik op  ‘˅’ (neerwaartse pijl onder uw totaal tegoed) om ook de volgende saldo’s zichtbaar te maken:

  • Raisin-rekening (beschikbaar)
  • Raisin-rekening (gereserveerd, in behandeling voor de aanvraag van een nieuw spaarproduct)
  • Je totaal saldo

 

b) Notificaties

Hier vind je notificaties vanuit Raisin. Een voorbeeld hiervan kan een aanvraag voor aanvullende documenten voor een spaarproduct zijn.

 

c) Overzicht

Weergeeft het totaal saldo van je spaarproducten. Ook laat het zien of je spaarproducten geactiveerd zijn. Klik op ‘Mijn spaaroverzicht’ voor een overzicht van de verdeling van het totaal saldo van al je actieve producten. Hier vind je de volgende drie categoriën:

  • Deposito sparen
  • Spaarrekening
  • Spaarrekening met voorwaarden

Elke categorie kan opengeklikt worden om de verdeling van je saldo per bank in te kunnen zien. Je kan hier ook nieuwe spaarproducten toevoegen door op de ‘+’ te klikken. De algemene voorwaarden en productinformatie per rekening per bank kan je bekijken door de bank te selecteren. Per bank wordt de volgende informatie verstrekt:

  • Locatie van bank (land)
  • Rentetarief
  • Inlegbedrag
  • Looptijd
  • Openingsdatum

 

d) Uitgelichte producten

Hier vind je een selectie aan banken die spaarproducten met hoge spaarrentes aanbieden. Onderaan de selectie kan je via ‘Bekijk alle aanbiedingen’ alle spaarproducten bekijken.

 

e) Raisin-rekening – bij/af

De meest recente bij- of afschrijving van je Raisin-rekening wordt hier weergegeven. Klik op ‘Bekijk alle’ om alle bij- en afschrijvingen in te zien. Ook kan je hier transacties vinden die nog in behandeling zijn. Door op de knop rechtsbovenaan te klikken kan je de transacties filteren op datum.

 

Onder ‘Ontdek’ staat je totaal beschikbaar tegoed weergegeven. Ontdek meer via ‘Bekijken’. Hier vind je al onze spaarproducten: deposito sparen, spaarrekening, spaarrekening met voorwaarden. Verdere toelichting per spaarproduct is te vinden onder ‘Lees meer’. Ook kun kun je een nieuw spaarproduct aanvragen door op ‘Bekijk alle aanbiedingen’ te klikken.

Binnen je elektronische postvak kun je een beveiligd bericht sturen naar Raisin, zie je ontvangen/verstuurde berichten en vind je jouw documenten (bv. ‘Bevestiging deposito-overeenkomst’).

Daarnaast kan je via de knop met het wolkje en de ‘+’ rechtsbovenaan je scherm de Helpdesk openen. Hier vind je veelgestelde vragen en antwoorden. Bij eventuele vragen is het aan te raden eerst hier naar een antwoord te zoeken alvorens Raisin te contacteren. Staat hier geen antwoord op je vraag tussen? Klik dan nogmaals op de knop met het wolkje en de ‘+’ rechtsbovenaan je scherm om een bericht naar onze klantenservice te sturen.

Hier kun je je account beheren, gegevens aanpassen, en vind je handige informatie zoals de IBAN van je Raisin-rekening, die je eenvoudig kopieert. Een opsomming van de mogelijkheden en informatie per rubriek binnen ‘Beheer’:

 

a) Mijn gegevens

  • Naam
  • Klantnummer
  • IBAN Raisin-rekening
  • Mijn gegevens beheren
    • Contactgegevens
      • Adres *
      • Telefoon
      • Email
    • Details tegenrekening
      • Rekeninghouder
      • IBAN (van tegenrekening)
    • Identiteit
      • ID-bewijs
      • Identificatie (bevat optie tot opnieuw identificeren)

*Opmerking: Wil je je woonadres wijzigen, dan dien je een bewijs van adres aan te leveren (zelfde criteria als bij de opening van je Raisin-rekening). Je mobiele nummer kan enkel gewijzigd worden door telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice.

 

b) Transacties

  • Raisin-rekening – bij en af: de meest recente bij- of afschrijving van je Raisin-rekeing wordt hier weergegeven. Klik op ‘Bekijk alle’ om alle bij- en afschrijvingen in te zien. Ook kan je hier transacties vinden die nog in behandeling zijn. Door op de knop rechtsbovenaan te klikken kan je de transacties filteren op datum
  • Uitbetalen naar tegenrekening: saldo overboeken naar je tegenrekening

 

c) Beheer

  • Communicatievoorkeuren
    • Schakel meldingen van de app in of uit
    • Sta nieuwsbrieven per e-mail wel of niet toe
  • Veiligheid
    • Schakel biometrisch inloggen in of uit
    • Account blokkeren
    • Wachtwoord wijzigen
    • E-mailadres wijzigen
    • mTAN deactiveren
    • Mobiel nummer wijzigen
  • Juridisch
    • Algemene voorwaarden
    • Privacybeleid
    • Documenten & afschriften
    • Privacy-instelling

Her-identificeren: stuurt je door naar IDnow om je identiteit te verifiëren per video. Her-identificatie is alleen in bepaalde situaties vereist. Indien nodig zal Raisin je hierover informeren

 

d) Hulp

  • Contact opnemen
    • Helpdesk: veelgestelde vragen en antwoorden
    • Telefoonnummer klantenservice
    • Emailadres klantenservice
    • Postbus van Raisin (onderaan pagina)
  • Deel feedback: verstuur uw feedback over de app per mail aan Raisin’s mobile team

 

e) Uitloggen

Hier kan je uitloggen bij de Raisin app. Je wordt automatisch uitgelogd na 15 minuten van inactiviteit.

 

Verder kun je binnen ‘Beheer’ een vriend verwijzen naar Raisin en zodoende beiden een geldbonus verdienen.