Deposito – 3 jaar geld vastzetten

  • Zekerheid van een vaste rente tot wel 2,70% p.j.

  • Al vanaf € 500 inleg

  • Geen kosten

Vergelijk onze spaardeposito's met een
looptijd van 3 jaar

Start met sparen in drie eenvoudige stappen

1. Open je gratis Raisin-rekening

Registreer en identificeer je éénmalig binnen enkele minuten – je gratis Raisin-rekening wordt geopend bij Raisin Bank (Duitsland). Meer details >

2. Kies een spaarproduct

Log in op je account en kies een (of meer) spaarproducten. Je kunt je gewenste deposito of spaarrekening al aanvragen voordat je Raisin-rekening is geopend.

3. Start met sparen!

Maak je spaargeld over op je Raisin-rekening en wij zorgen voor de opening van je spaarproduct. Bij opening van verdere producten hoef je je niet nogmaals te registreren of identificeren!

De hoogste rentes op deposito's
met een looptijd van 3 jaar vast

2,70%
p.j.
Banca Progetto
Italië
2,40%
p.j.
J&T Banka
Tsjechië
2,31%
p.j.
BluOr Bank AS
Letland
2,30%
p.j.
J&T Banka
Tsjechië
2,20%
p.j.
Inbank
Estland
2,05%
p.j.
Klarna Bank
Zweden
2,00%
p.j.
Coop Pank
Estland
2,20%
p.j.
Imprebanca
Italië
1,95%
p.j.
Privatbanka
Slowakije
1,80%
p.j.
Orange Bank
Frankrijk
1,50%
p.j.
Haitong Bank
Portugal
1,30%
p.j.
CKV Spaarbank
België

Waarom je geld voor drie jaar vastzetten?

Spaardeposito’s bieden niet de vrijheid van spaarrekeningen. Maar spaarrekeningen bieden niet de rentetarieven van spaardeposito’s. En een deposito met een middellange looptijd van drie jaar is vaak perfect voor spaardoelen op de niet al te korte termijn, zoals een nieuwe keuken, wereldreis of spaarpotje voor een afstudeercadeau voor je kind.

Het mooie is: de rentes op spaardeposito’s drie jaar vast liggen doorgaans helemaal niet veel lager dan je ontvangt op een spaardeposito met een superlange looptijd van 10 of zelfs 20 jaar. Vooral bij buitenlandse banken.

Zo profiteer je dus van sommigen van de hoogste rentes die je op de markt kunt vinden maar hoef je jouw spaargeld helemaal niet lang te missen!

Termijndeposito van 3 jaar – de hoogste rentes vind je in het buitenland

Nederlandse (groot)banken lopen nog altijd ver achter op buitenlandse banken als het gaat om de rentes die aangeboden worden. Zowel op spaarrekeningen als op spaardeposito’s.

Onlangs besloten alle grootbanken behalve ING weer meer depositorekeningen aan te gaan bieden. Goed nieuws voor trouwe klanten van de grote vier minus de oranje leeuw, maar voor de meeste spaarders is het een beter idee om ook eens over de landsgrenzen te kijken.

Of op z’n minst de verschillende meer aantrekkelijke aanbiedingen van kleinere Nederlandse banken te overwegen. Het blijft een feit dat de meeste Nederlandse banken nog helemaal geen zin hebben in spaargeld.

Verdiep je kennis over spaardeposito's

Wat is een depositorekening?
Wat is een depositorekening?

Wat is een depositorekening en wat is het verschil met een ‘normale spaarrekening’? Waarom ontvang je op een deposito een hogere rente en wat zijn de voorwaarden? Lees meer over deze spaarvorm en wanneer deposito sparen slim is voor jou.

Lees meer
Depositogarantiestelsels binnen de EU
Depositogarantiestelsels binnen de EU

Om spaarders te beschermen heeft de EU regelgeving opgesteld rondom banktegoeden. Ieder land moet verplicht een depositogarantiestelsel hebben. Hiermee worden onder andere spaartegoeden gedekt. Leer de stelsels van de verschillende landen kennen.

Lees meer
Vergelijk spaarrekeningen
Vergelijk spaarrekeningen

Vergelijk alle spaarrekeningen van Raisin. Met de hoogste spaarrentes uit de hele EU.

Lees meer

Nog vragen over Raisin?

Raisin’s doel is om spaarders de beste rente te bieden! We geven je toegang tot exclusieve spaarproducten van banken uit heel Europa – en dat alles via één platform en volledig online! Onze diensten zijn geheel kosteloos voor jou: Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken.

Er sparen in Europa al meer dan 500.000 klanten voor meer dan € 53,0 miljard bij onze 131 partnerbanken.

Raisin is Europa’s leidende online bemiddelaar in spaarproducten van banken uit de Europese Unie. Raisin heeft een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten (vergunningnummer: 12045380) en biedt zijn website, klantenservice en documentatie in het Nederlands aan, zodat je met maximale eenvoud en gemak kan sparen in het buitenland tegen een (veel) hogere rente dan bij je huisbank. Omdat we alleen banken uit de EU aanbieden kun je er zeker van zijn dat je spaargeld gedekt wordt door een depositogarantiestelsel tot € 100.000 per bank.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

De klantenservice van Raisin reageert graag op al je vragen en opmerkingen en is bereikbaar via e-mail op klantenservice@raisin.nl of telefonisch op 020 715 9296, op werkdagen van 8.30 – 16.30. Je kunt ook gebruik maken van het contactformulier dat beschikbaar is in het Online Banking systeem. Verdere informatie vind je op onze Service & Contact-pagina.

Wij beantwoorden graag alle vragen over ons bedrijf en kunnen je informatie geven over de spaarproducten van onze partnerbanken. Wij wijzen je erop dat we geen financieel, fiscaal of andere vorm van advies geven.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Ja. Houd er rekening mee dat wij geen informatie/documenten per post versturen. Alle informatie is beschikbaar op www.raisin.nl. Je productselecties moeten online gemaakt worden. Je ontvangt dan – indien nodig – de contractuele documenten om af te drukken en te ondertekenen.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Bij Raisin kun je kiezen uit aantrekkelijke spaarproducten van banken uit de EU – online en comfortabel vanuit huis. Zo werkt het:

  1. Open een Raisin-rekening bij Raisin Bank via www.raisin.nl. Om de rekening te openen, vul je de online registratie in. Daarna vragen wij je jezelf per online video-identificatie te identificeren bij een expert van onze partner IDnow en een adresbewijs te uploaden/e-mailen naar Raisin.
  2. Zodra je Raisin-rekening geopend is, kun je in je persoonlijke Raisin Online Banking omgeving een spaarproduct kiezen bij een van onze partnerbanken en eventueel aanvullende documenten aanleveren. Maak ten slotte het gewenste inlegbedrag over.
  3. Het openen van het spaarproduct en het doorsturen van het inlegbedrag naar de gewenste partnerbank gebeurt vervolgens volledig automatisch. Alle relevante documenten betreffende je spaarproduct worden in je elektronische postvak in je Online Banking omgeving geplaatst. N.B.: het duurt circa 3 werkdagen om het spaarproduct te openen nadat we aanvraag + de inleg hebben ontvangen.

Aan het einde van de overeengekomen looptijd (in geval van een deposito) of bij beëindiging/sluiting (in geval van een spaarrekening) zal de partnerbank het geld, incl. opgebouwde rente (na inhouding van eventuele bronbelasting), terugstorten op je Raisin-rekening. In geval van een deposito kun je er ook voor kiezen het product te laten verlengen, wat tevens eenvoudig te regelen is in je Online Banking omgeving.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Nee. We benadrukken dat Raisin op geen enkel moment adviezen zal geven met betrekking tot specifieke producten of partnerbanken. Wij kennen jouw persoonlijke vermogenspositie en individuele beleggingsdoelstellingen die je nastreeft niet en zijn daarom niet in staat om dergelijk advies te geven.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken. Een deel van deze commissie wordt betaald aan Raisin Bank. Deze inkomsten stellen Raisin en Raisin Bank in staat hun diensten gratis aan jou aan te bieden en tegelijkertijd de kwaliteit van de aangeboden diensten voortdurend te verbeteren. Wij kunnen helaas geen verdere details over deze commissies openbaar te maken.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

De tegenrekening is een betaalrekening op jouw naam bij een Nederlandse/EU bank. Deze tegenrekening is de enige rekening die je kunt gebruiken in combinatie met je Raisin-rekening voor uitgaande betalingen (d.w.z. als je je geld vanuit je Raisin-rekening wilt opnemen).

De Raisin-rekening is een betaalrekening bij Raisin Bank die geen rente opbrengt en die dient als je centrale transactierekening tussen je tegenrekening en spaarproducten bij Raisin’s partnerbanken. Wanneer je een spaarproduct selecteert, zullen wij je Raisin-rekening debiteren en het betreffende bedrag op het gekozen spaarproduct bijschrijven.

De spaarproducten, deposito’s en spaarrekeningen, zijn rekeningen die rente opbouwen bij een (of meer) van onze partnerbanken. Voor elk gekozen spaarproduct wordt een nieuwe rekening geopend bij de betreffende partnerbank in jouw naam. Na het openen van het spaarproduct wordt het bedrag dat je wilt storten automatisch overgeboekt vanaf je Raisin-rekening. Op de vervaldag wordt de inleg vermeerderd met rente (eventueel na aftrek van bronbelasting) automatisch teruggeboekt naar je Raisin-rekening, waar je dan weer vrij over de gelden kunt beschikken en bijvoorbeeld een nieuw spaarproduct kunt selecteren. Bij deposito’s heb je tevens de optie het product te verlengen. Onder speciale omstandigheden is automatische verlenging mogelijk van toepassing, bv. bij een deposito dat te allen tijde beëindigd kan worden zonder een straf te betalen op de originele inleg, of als een deposito een looptijd van 3 maanden of korter heeft.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl