Deposito – 2 jaar geld vastzetten

De beste rentes, tot 3,07%

  • Zekerheid van een vaste rente tot wel 3,07% p.j.

  • Al vanaf € 500 inleg

  • Geen kosten

Vergelijk onze spaardeposito's met een
looptijd van 2 jaar

Start met sparen in drie eenvoudige stappen

1. Open je gratis Raisin-rekening

Registreer en identificeer je éénmalig binnen enkele minuten – je gratis Raisin-rekening wordt geopend bij Raisin Bank (Duitsland). Meer details >

2. Kies een spaarproduct

Log in op je account en kies een (of meer) spaarproducten. Je kunt je gewenste deposito of spaarrekening al aanvragen voordat je Raisin-rekening is geopend.

3. Start met sparen!

Maak je spaargeld over op je Raisin-rekening en wij zorgen voor de opening van je spaarproduct. Bij opening van verdere producten hoef je je niet nogmaals te registreren of identificeren!

De hoogste rentes op deposito's
met een looptijd van 2 jaar vast

2,70%
p.j.
Banca Progetto
Italië
2,60%
p.j.
Imprebanca
Italië
2,50%
p.j.
BFF Bank
Italië
2,55%
p.j.
Banca Privata Leasing
Italië
3,07%
p.j.
Inbank
Estland
3,00%
p.j.
J&T Banka
Tsjechië
2,52%
p.j.
Nordax Bank
Zweden
2,67%
p.j.
Klarna Bank
Zweden
2,70%
p.j.
Orange Bank
Frankrijk
2,75%
p.j.
Younited
Frankrijk
2,65%
p.j.
Coop Pank
Estland
2,90%
p.j.
Privatbanka
Slowakije

Oktober 2022: spaardeposito’s 2 jaar vast – twee Zweedse (AAA) banken boven 2% p.j.!

De rentes op spaardeposito’s met een middellange looptijd van 2 jaar blijven maar stijgen! Ondertussen bedraagt de hoogste rente maar liefst 3,07% op jaarbasis, bij de Italiaanse Banca Progetto.

Spaar je toch liever in een land met de allerhoogste AAA-rating? Dan profiteer je bij onze Zweedse partnerbanken Nordax en Klarna van een rente van maar liefst 2,01% en 2,00% p.j. Ook dit is een veel hogere rente dan je bij Nederlandse (groot)banken ontvangt.

Spaar je graag in Frankrijk? Dan is onze nieuwe partnerbank Younited uit de binnenstad van Parijs een aantrekkelijke optie, met een rente van 2,00% per jaar.

Wil je een nog kortere looptijd? Overweeg dan een deposito met een looptijd van 1 jaar of korter te openen. Of je vergelijkt natuurlijk onze spaarrekeningen. Lees vooral ook ons artikel over de depositoladder als slimme spaarstrategie?

In dit artikel leggen we uit wat een depositorekening precies is!

Termijndeposito van 2 jaar – is dat wat voor mij?

Bij een looptijd vanaf 2 jaar spreken we bij Raisin van een middellang deposito. De rentes die je ontvangt zijn een stukje hoger dan de rentes die je ontvangt op een deposito met een looptijd van 1 jaar of korter en een stukje lager dan de rentes op termijndeposito’s met een langere looptijd.

De rentes op spaardeposito’s met een korte of middellange looptijd zijn overigens wel een heel stuk hoger dan de rentes die je ontvangt op een spaarrekening.

Twee jaar je geld vastzetten blijft te overzien. Daarom is dit ook een van de meest gekozen looptijden bij onze partnerbanken. Middellange looptijden bieden een geschikt compromis tussen een te lage rente en een te lange binding. Vooral in tijden van stijgende rentes is het ongunstig om je geld al te lang vast te leggen. Wat als de rentes tussentijds stijgen en jij niet bij je geld kunt?

Weet je zeker dat je een paar jaar niet bij je geld hoeft en wil je vanaf dag één profiteren van een hogere rente dan op een spaarrekening of termijndeposito. Dan vind je hier de gulden middenweg.

Verdiep je kennis over spaardeposito's

Wat is een depositorekening?
Wat is een depositorekening?

Wat is een depositorekening en wat is het verschil met een ‘normale spaarrekening’? Waarom ontvang je op een deposito een hogere rente en wat zijn de voorwaarden? Lees meer over deze spaarvorm en wanneer deposito sparen slim is voor jou.

Lees meer
Depositogarantiestelsels binnen de EU
Depositogarantiestelsels binnen de EU

Om spaarders te beschermen heeft de EU regelgeving opgesteld rondom banktegoeden. Ieder land moet verplicht een depositogarantiestelsel hebben. Hiermee worden onder andere spaartegoeden gedekt. Leer de stelsels van de verschillende landen kennen.

Lees meer
Vergelijk spaarrekeningen
Vergelijk spaarrekeningen

Vergelijk alle spaarrekeningen van Raisin. Met de hoogste spaarrentes uit de hele EU.

Lees meer

Nog vragen over Raisin?

Raisin’s doel is om spaarders de beste rente te bieden! We geven je toegang tot exclusieve spaarproducten van banken uit heel Europa – en dat alles via één platform en volledig online! Onze diensten zijn geheel kosteloos voor jou: Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken.

Er sparen in Europa al meer dan 500.000 klanten voor meer dan € 53,0 miljard bij onze 138 partnerbanken.

Raisin is Europa’s leidende online bemiddelaar in spaarproducten van banken uit de Europese Unie. Raisin heeft een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten (vergunningnummer: 12045380) en biedt zijn website, klantenservice en documentatie in het Nederlands aan, zodat je met maximale eenvoud en gemak kan sparen in het buitenland tegen een (veel) hogere rente dan bij je huisbank. Omdat we alleen banken uit de EU aanbieden kun je er zeker van zijn dat je spaargeld gedekt wordt door een depositogarantiestelsel tot € 100.000 per bank.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

De klantenservice van Raisin reageert graag op al je vragen en opmerkingen en is bereikbaar via e-mail op klantenservice@raisin.nl of telefonisch op 020 715 9296, op werkdagen van 8.30 – 16.30. Je kunt ook gebruik maken van het contactformulier dat beschikbaar is in het Online Banking systeem. Verdere informatie vind je op onze Service & Contact-pagina.

Wij beantwoorden graag alle vragen over ons bedrijf en kunnen je informatie geven over de spaarproducten van onze partnerbanken. Wij wijzen je erop dat we geen financieel, fiscaal of andere vorm van advies geven.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Ja. Houd er rekening mee dat wij geen informatie/documenten per post versturen. Alle informatie is beschikbaar op www.raisin.nl. Je productselecties moeten online gemaakt worden. Je ontvangt dan – indien nodig – de contractuele documenten om af te drukken en te ondertekenen.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Bij Raisin kun je kiezen uit aantrekkelijke spaarproducten van banken uit de EU – online en comfortabel vanuit huis. Zo werkt het:

  1. Open een Raisin-rekening bij Raisin Bank via www.raisin.nl. Om de rekening te openen, vul je de online registratie in. Daarna vragen wij je jezelf per online video-identificatie te identificeren bij een expert van onze partner IDnow en een adresbewijs te uploaden/e-mailen naar Raisin.
  2. Zodra je Raisin-rekening geopend is, kun je in je persoonlijke Raisin Online Banking omgeving een spaarproduct kiezen bij een van onze partnerbanken en eventueel aanvullende documenten aanleveren. Maak ten slotte het gewenste inlegbedrag over.
  3. Het openen van het spaarproduct en het doorsturen van het inlegbedrag naar de gewenste partnerbank gebeurt vervolgens volledig automatisch. Alle relevante documenten betreffende je spaarproduct worden in je elektronische postvak in je Online Banking omgeving geplaatst. N.B.: het duurt circa 3 werkdagen om het spaarproduct te openen nadat we aanvraag + de inleg hebben ontvangen.

Aan het einde van de overeengekomen looptijd (in geval van een deposito) of bij beëindiging/sluiting (in geval van een spaarrekening) zal de partnerbank het geld, incl. opgebouwde rente (na inhouding van eventuele bronbelasting), terugstorten op je Raisin-rekening. In geval van een deposito kun je er ook voor kiezen het product te laten verlengen, wat tevens eenvoudig te regelen is in je Online Banking omgeving.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Nee. We benadrukken dat Raisin op geen enkel moment adviezen zal geven met betrekking tot specifieke producten of partnerbanken. Wij kennen jouw persoonlijke vermogenspositie en individuele beleggingsdoelstellingen die je nastreeft niet en zijn daarom niet in staat om dergelijk advies te geven.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

Raisin ontvangt een commissie op bemiddeld spaargeld van zijn partnerbanken. Een deel van deze commissie wordt betaald aan Raisin Bank. Deze inkomsten stellen Raisin en Raisin Bank in staat hun diensten gratis aan jou aan te bieden en tegelijkertijd de kwaliteit van de aangeboden diensten voortdurend te verbeteren. Wij kunnen helaas geen verdere details over deze commissies openbaar te maken.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl

De tegenrekening is een betaalrekening op jouw naam bij een Nederlandse/EU bank. Deze tegenrekening is de enige rekening die je kunt gebruiken in combinatie met je Raisin-rekening voor uitgaande betalingen (d.w.z. als je je geld vanuit je Raisin-rekening wilt opnemen).

De Raisin-rekening is een betaalrekening bij Raisin Bank die geen rente opbrengt en die dient als je centrale transactierekening tussen je tegenrekening en spaarproducten bij Raisin’s partnerbanken. Wanneer je een spaarproduct selecteert, zullen wij je Raisin-rekening debiteren en het betreffende bedrag op het gekozen spaarproduct bijschrijven.

De spaarproducten, deposito’s en spaarrekeningen, zijn rekeningen die rente opbouwen bij een (of meer) van onze partnerbanken. Voor elk gekozen spaarproduct wordt een nieuwe rekening geopend bij de betreffende partnerbank in jouw naam. Na het openen van het spaarproduct wordt het bedrag dat je wilt storten automatisch overgeboekt vanaf je Raisin-rekening. Op de vervaldag wordt de inleg vermeerderd met rente (eventueel na aftrek van bronbelasting) automatisch teruggeboekt naar je Raisin-rekening, waar je dan weer vrij over de gelden kunt beschikken en bijvoorbeeld een nieuw spaarproduct kunt selecteren. Bij deposito’s heb je tevens de optie het product te verlengen. Onder speciale omstandigheden is automatische verlenging mogelijk van toepassing, bv. bij een deposito dat te allen tijde beëindigd kan worden zonder een straf te betalen op de originele inleg, of als een deposito een looptijd van 3 maanden of korter heeft.

Was dit artikel nuttig? Ja Nee
Bedankt voor je feedback
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice: 020 715 9296, klantenservice@raisin.nl