Monese en Raisin lanceren nieuwe dienst Monese Savings

Internationaal bankieren en sparen in één app:

• Monese en Raisin lanceren nieuwe dienst, Monese Savings, in 5 Europese landen om lucratiever te sparen
  • Laat je spaargeld harder werken met rentes die oplopen tot wel 1,4% p.j.
  • Verdien bovendien een welkomstbonus tot wel EUR 100,-

Monese, de bankdienst die mensen de financiële vrijheid geeft om overal te floreren, kondigt een Europese samenwerking aan met de grensoverschrijdende spaarmarktplaats Raisin. Vanaf heden krijgen Monese rekeninghouders in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Nederland en Spanje toegang tot het Raisin internetplatform, rechtstreeks via de Monese Hub.

Met Raisin krijgen Monese klanten dankzij een gestroomlijnd proces via één account kosteloos online toegang tot aantrekkelijke spaarproducten van banken uit de hele Europese Economische Ruimte (EER). In Nederland krijgt men toegang tot de hoogste rentes in Nederland op meerdere looptijden, van 1,10% op 1 jaar looptijd bij de Letse BlueOrange Bank tot wel 1,4% p.j. op 5 jaar looptijd bij Inbank uit Estland.

Monese Savings positioneert zich naast Pots, Monese’s niet-rentedragende spaarrekeningen, die in mei 2019 werden geïntroduceerd. Sparen en Pots zijn ontworpen rond het leven van de internationaal mobiele Monese klant en degenen die Monese als primaire bankrekening gebruiken. Met meer dan 70% van het bij Monese gestorte geld afkomstig uit salarisbetalingen, is Monese de primaire rekening voor de meerderheid van haar klanten, die steeds meer financiële vrijheid en controle willen over hun uitgave- en spaargedrag, waar ze ook zijn.

De snelle groei, de sterke financiering en de brede internationale aanwezigheid van beide fintechs stelt hen in staat met de samenwerking een nieuwe standaard te zetten in fintech-samenwerkingen op weg naar een meer geharmoniseerde Europese spaarmarkt. Meer dan 1,3 miljoen mensen hebben zich reeds bij Monese geregistreerd, waarbij de aanwas van klanten in 2018 verdrievoudigde en meer dan 100.000 mensen zich nu elke maand bij Monese aansluiten. De vraag naar Monese op het Europese vasteland oversteeg die van het Verenigd Koninkrijk in november 2018 en in maart 2019 was tweederde van alle aanmeldingen bij Monese afkomstig van het Europese vasteland. In september 2018 heeft Monese 60 miljoen dollar aan kapitaal binnengehaald als onderdeel van haar Series B-financieringsronde. Raisin, die alleen al in 2019 125 miljoen euro aan vers primair kapitaal heeft opgehaald en sinds 2013 voor meer dan 15 miljard euro aan spaargeld van klanten uit 31 landen heeft bemiddeld, brengt een uniek netwerk van bank- en distributiepartners verspreid over 24 landen van de EER met zich mee.

Norris Koppel, CEO en oprichter van Monese, licht toe: “We zijn verheugd deze samenwerking met Raisin te lanceren, waarbij we onze spaarproducten en -functies naar een nieuw niveau tillen. We bedienen een snel groeiend en ongelooflijk internationaal publiek dat de wereld rondreist voor studie, werk, gezin of pensioen. De meeste van deze klanten gebruiken Monese als primaire rekening en we zijn ons ervan bewust dat ze hun geld harder willen laten werken. Door deze samenwerking met Raisin zullen onze klanten kunnen profiteren van, en op comfortabele wijze toegang krijgen tot, concurrerende spaarrentes”.

Norris Koppel, CEO and founder of Monese © Andrew Fosker / PinPep

Raisin CEO en mede-oprichter Tamaz Georgadze voegt eraan toe: “Monese klanten weten nu al hoe belangrijk grensoverschrijdend bankieren is, dus we zijn bijzonder verheugd om onze krachten te bundelen en hen toegang te bieden tot de beste spaarproducten uit heel Europa. Door gebruikers van de innovatieve Monese banking app in staat te stellen om beter te sparen en meer rente te verdienen – en met de lancering in liefst 5 Europese markten tegelijk – betekent deze samenwerking een nieuwe mijlpaal in de transformatie van het bankwezen van de 21ste eeuw in de richting van het beantwoorden aan de reële en veranderende behoeften van de consument.”

Meer informatie: https://monese.com/media

Over Monese

Monese is in 2013 opgericht door Norris Koppel, na zijn persoonlijke ervaringen met het openen van een bankrekening in een nieuw land. Monese geeft mensen de financiële vrijheid om overal te floreren. Monese is er voor de honderden miljoenen mensen die een deel van hun leven in een ander land doorbrengen – of het nu gaat om reizen, werk, zaken, studie, gezin of pensioen.

Met haar mobile-only multi-valuta betaalrekeningen, de portabiliteit in 31 landen en de app en de klantenservice die in liefst 12 talen beschikbaar zijn, stelt Monese consumenten en ondernemingen in staat om te bankieren als een lokale bank in het Verenigd Koninkrijk en Europa.
Met meer dan 1,3 miljoen aanmeldingen, meer dan 70% van het bij Monese gestorte geld afkomstig uit salarisbetalingen en een 8,9/10 TrustPilot-score, is Monese een van de snelst groeiende, meest populaire en vertrouwde bankdiensten in het Verenigd Koninkrijk en Europa.
Monese ondersteunt en spreekt volledig: Engels, Frans, Duits, Roemeens, Pools, Portugees, Italiaans, Spaans, Bulgaars, Tsjechisch, Litouws en Turks. Het bedrijf heeft meer dan 300 mensen in dienst en heeft kantoren in Londen, Tallinn, Lissabon en Berlijn.

Voor meer informatie over Monese, bezoek: http://www.monese.com

De in Berlijn gevestigde fintech Raisin werd in 2012 opgericht door Dr. Tamaz Georgadze (CEO), Dr. Frank Freund (CFO) en Michael Stephan (COO). De platformen van Raisin – onder de merknaam WeltSparen in de Duitstalige wereld – doorbreken barrières en bieden meer dan 195.000 Europese spaarders met een éénmalige registratie gratis online toegang tot, en beheer van, spaarproducten van banken in heel Europa, evenals wereldwijd gediversifieerde, kostefficiënte ETF-portefeuilles van Vanguard (beschikbaar in Duitsland). Aangezien Raisin voor het spaaraanbod uitsluitend samenwerkt met banken uit de EER, wordt het spaargeld van klanten beschermd door nationale depositogarantiestelsels tot € 100.000 per klant per bank. Raisin heeft van de Autoriteit Financiële Markten een vergunning voor het bemiddelen in spaarrekeningen en biedt zijn website, klantenservice en documentatie in het Nederlands aan. Het bedrijf staat steeds weer in de top 5 van de prestigieuze Fintech50 en heeft bekende Amerikaanse en Europese investeerders aan boord waaronder Goldman Sachs, Index Ventures, PayPal, Ribbit Capital and Thrive Capital