Toegankelijkheid en Ondersteuning voor Raisin-klanten

  • We streven ernaar dat iedereen onze producten en diensten kan gebruiken op een manier die voor hen toegankelijk is.
  • Op deze pagina leest u welke stappen we hebben ondernomen om onze diensten voor iedereen beschikbaar te maken.
  • U vindt hier ook informatie over de contactmogelijkheden en tips voor het gebruik van onze website.

Onze diensten - voor u 

Raisin’s diensten zijn afgestemd op basis van de behoeften van ál onze klanten, dit vinden we belangrijk. Onze website en digitale diensten zijn ontwikkeld volgens toonaangevende richtlijnen in de sector, zodat alle belangrijke informatie toegankelijk is voor mensen met uiteenlopende behoeften, waaronder visuele, auditieve, fysieke, spraak-, cognitieve, taal-, leer- en neurologische beperkingen. Wilt u meer weten over hoe we onze diensten hierop hebben afgestemd? Vraag dan een kopie van ons Toegankelijkheidsbeleid aan via accessibility@raisin.com.

Ondersteuning, toegankelijkheid en redelijke aanpassingen

Bij Raisin begrijpen we hoe belangrijk het is om klanten te ondersteunen die mogelijk extra hulp of redelijke aanpassingen nodig hebben.

Hoe Raisin u kan ondersteunen

Het beheren van uw Raisin-account, contact opnemen met onze klantenservice of het gebruiken van onze app kan een uitdaging zijn voor mensen met aanvullende behoeften. Elke klant is anders. Bij Raisin stemmen we onze ondersteuning af op uw situatie. Hier zijn enkele voorbeelden:

  • Een slechthorende klant kan baat hebben bij een notitie in ons systeem, zodat onze medewerkers langzamer of duidelijker spreken tijdens telefoongesprekken.

  • Een slechtziende klant kan documenten in braille ontvangen of instructies krijgen om de tekstgrootte op onze website aan te passen.

Hoe kunt u ons informeren over uw ondersteuningsbehoeften?

Wilt u ons informeren over een situatie, levensgebeurtenis of gezondheidsprobleem dat invloed heeft op uw mogelijkheid om uw Raisin-account te beheren? Stuur dan een e-mail naar accessibility@raisin.com. Een medewerker van onze klantenservice neemt contact met u op om uw situatie te bespreken en u verder te adviseren.

U kunt ook bellen naar 085 064 4479 (lokaal tarief). We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (m.u.v. feestdagen) van 8:30 tot 16:30 uur.

Vertel ons eventueel hoe uw situatie uw vermogen beïnvloedt om:

  • uw financiën of account te beheren
  • de app te gebruiken
  • onze producten/diensten te begrijpen
  • te bespreken welke redelijke aanpassingen u kunnen helpen

Graag vernemen wij precies wat u nodig hebt. We denken graag met u mee voor een passende oplossing.

Uw persoonsgegevens

Met uw toestemming kunnen we informatie over uw toegankelijkheidsbehoeften opslaan in uw account. Zo hoeft u dit maar één keer aan te geven.We delen de precieze formulering van de opgeslagen informatie met u, zodat u altijd weet wat er wordt geregistreerd. Wilt u dat we deze gegevens verwijderen? Laat het ons weten, dan regelen we dat.

Voorbeelden van aanpassingen op aanvraag

Documenten in braille:

We kunnen documenten in braille aanleveren. U kunt hiervoor contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar accessibility@raisin.com, een beveiligd bericht te versturen via uw Raisin-account of telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Geef vervolgens aan welke documenten u nodig hebt, dan zorgen wij dat deze documenten naar u verzonden worden.

Gedrukte documenten:

Hebt u thuis geen printer? We kunnen documenten voor u afdrukken en opsturen. U kunt hiervoor contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar accessibility@raisin.com, een beveiligd bericht te versturen via uw Raisin-account of telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. U ontvangt de documenten vervolgens binnen 10 werkdagen na uw verzoek.

Documenten scannen:

Beschikt u niet over een scanner, of weet u niet hoe u screenshots of documenten kunt aanleveren? We helpen u graag. Indien nodig kunt u de originele documenten per aangetekende post versturen. We bespreken samen de meest geschikte oplossing.

Aanpassingen aan de Raisin-website

Hier vindt u tips om webpagina’s makkelijker leesbaar te maken en belangrijke informatie online op te slaan.

Tekstgrootte aanpassen

U kunt de tekst op een website groter of kleiner maken. Gebruik CTRL + ‘+’ of ‘-’ (of COMMAND + ‘+’ / ‘-’ op Apple). Met een muiswiel kunt u ook in- of uitzoomen door CTRL ingedrukt te houden en aan het wiel te draaien. U kunt dit ook handmatig aanpassen in uw browserinstellingen.

Webpagina’s afdrukken

Wilt u een pagina afdrukken? Klik met de rechtermuisknop op de pagina en selecteer 'Afdrukken'.

Screenshots maken

Een screenshot opslaan is handig als u niet over een printer beschikt maar wel informatie wilt bewaren. Onze klantenservice kan ook vragen om een screenshot. Vermijd gevoelige gegevens zoals uw bankrekeningnummer. Zo werkt het:

  • Windows: Druk op Print Screen > Open Paint > Plak > Bestand > Opslaan.
  • Windows Snipping Tool: Start > Zoek 'Knipprogramma' > Selecteer gebied > Opslaan.
  • Apple: SHIFT + COMMAND + 3 > Klik op de miniatuur om te bewerken of sla op het bureaublad op.

Webpagina’s als bladwijzer opslaan

Gebruik bladwijzers om snel terug te keren naar vaak bezochte pagina’s zoals uw Raisin-account. Afhankelijk van uw browser doet u dit als volgt:

  • Chrome: Klik op het sterpictogram rechts in de adresbalk > Naam en map kiezen > ‘Gereed’.
  • Safari: Klik op ‘Delen’ > ‘Voeg bladwijzer toe’ > Locatie kiezen > ‘Voeg toe’.
  • Internet Explorer: Rechtermuisklik > ‘Toevoegen aan favorieten’ > Naam en locatie kiezen > ‘Toevoegen’.
  • Microsoft Edge: Klik op het sterpictogram > Naam en map kiezen > ‘Toevoegen’.
  • Firefox: Klik op de ster > Geef naam > ‘Gereed’.